Köpinformation & Villkor

Rapsfält

Priser och betalning

I varukorgen och kassan ser du det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Du betalar säkert med kort när du slutför ditt köp i kassan. Vi accepterar Visa, MasterCard och AmericanExpress.


Leverans

Leveranstid 1-4 arbetsdagar efter beställning. Under semesterperioder kan det bli lite längre leveranstid.

För din och vår säkerhet skickar vi med Post Nord till utlämningsställe, vilket kostar 63 kr (< 1 kg) och 95 (1<2 kg). Några lätta produkter skickas som brev och då betalar du 9 kr. Köper du för minst 450 kr exklusive frakt bjuder vi på frakten om du skriver in koden ”frifrakt” i kassan. Fri frakt gäller dock inte vid rea. Du ser alltid din fraktkostnad i kassan.

Ej hämtade/mottagna varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut debiteras du 150 SEK för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.


Rabatter

Rabatter utgår alltid från normalpriset, vilket innebär att redan nedsatta priser inte ges ytterligare rabatt om inte rabatten är större än nedsättningen av priset. Har du en rabattkod klickar du i kassan på "Rabattkod" och skriver in din kod.


Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar och gäller priset för produkterna som du returnerar. Fraktkostnad returneras inte. Ångerrätten gäller inte vid REA.

Produkterna du returnerar måste vara i butiksskick och ha obruten plombering för att du ska få pengar tillbaka. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du betalar själv returfrakten.

Maila info@nativsweden.se innan du skickar returen för information och ange varför du ångrar dig.

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Du har inte ångerrätt om:

  • Plomberingen är bruten på något sätt, oavsett om varan är orörd eller ej.
  • Du inte har kontaktat oss och fått svar med vidare information.
  • Det har gått mer än 14 dagar efter att du tagit emot varan.
  • Produkten är en rea-vara.

När du utnyttjar din ångerrätt: Du är skyldig att hålla produkten i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda produkten. Om produkten skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös får du inte pengarna tillbaka.


Reklamation

Om produkten är felaktig eller på något sätt skadad eller förstörd ber vi dig att så snart som möjligt kontakta oss på info@nativsweden.se. Beskriv felet så noggrant som möjligt och skicka gärna med bilder. Om det gäller en transportskada, dokumentera skadan så noggrant du kan med bild och text innan du öppnar paketet.

För att du ska kunna reklamera produkten måste felet ha funnits där ursprungligen, dvs. redan när du fick varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det inte visar sig förrän efter en viss tid.

Vid felaktig eller skadad produkt ersätter vi dig enligt konsumentköplagen med antingen en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du väljer att få en ny vara står vi för den nya frakten.


Behandling av personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi lagrar enbart de uppgifter du själv angav vid din beställning.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Vi kan dock ej radera uppgifter som svensk lag kräver att vi sparar, t.ex. orderunderlag som är yngre än sju år. Önskar du utdrag, ändring eller radering, kontakta oss på info@nativsweden.se. Om du har anmält att du vill ha våra nyhetsbrev kommer din e-postadress att användas till utskicket av dessa. Vill du inte längre ha nyhetsbrev från oss, anmäl detta till oss på info@nativsweden.se eller genom länken som finns i nyhetsbrevet.

Vi behandlar inte några uppgifter som gäller din betalning, då denna helt hanteras av iZettle AB. I samband med att vi skickar produkterna till dig meddelar vi även iZettle AB om detta, varefter de genomför allt som gäller betalningen inom sitt system.


Webbutiken

Nativ, Grönalundsgatan 1C, 216 16 Limhamn (ej fysisk butik)
Orgnr 8811294167.

Läs mer om konsumentköplagen på www.hallakonsument.se.